PKP Cargo planuje w ciągu 3-4…

PKP Cargo planuje w ciągu 3-4 zacząć eksploatować lokomotywy zasilane wodorem.

Fragment wywiadu z Prezesem PKP Cargo, Czesławem Warsewiczem.

– „Na jakim etapie są prace związane z budową lokomotywy napędzanej wodorem?
Dlaczego angażujecie się Państwo w tego typu inicjatywy?”

Cz. Warsewicz. „Od strony projektowej to zadanie spoczywa na zakładzie ‚H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych’, który przygotuje prototyp pojazdu z ogniwem wodorowym, jaki będzie testować PKP Cargo.
Drugim naszym partnerem w tym przedsięwzięciu będzie Jastrzębska Spółka Węglowa, która przymierza się do zbudowania fabryki produkującej wodór.
Na razie trwają jeszcze prace przygotowawcze i koncepcyjne.
Mam nadzieję, że za 3-4 lata pierwsza lokomotywa wodorowa wyjedzie na polskie tory, a PKP Cargo na pewno będzie chciało kupować te pojazdy. Takie lokomotywy są nam potrzebne, gdyż pozwolą na znaczne obniżenie kosztów zakupu paliw, a jednocześnie przyczynią się do ograniczenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery przez kolej.”
(źródło)

Fajny komentarz był pod artykułem 😉

„Wodór… mają pojęcie.. inny świat w Warszawie.
Większość lokomotyw to stare zmęczone trupy z patykami w oknach i brudnymi szybami bez wycieraczek i kabiną rozszczelnioną i ledwo klepiącymi sprężarkami i przetwornicami, które chce wyrwać zza tych nieszczelnych drzwi.
Ale dołoży do tego wodór za 3 lata 🙂 „

Zdjęcie atencyjne rosyjskiej prototypowej lokomotywy gazowej.
Model GTh1 wykorzystuje jako napęd turbinę na skroplony gaz ziemny.
To szlakowa lokomotywa dwuczłonowa. Pierwszy człon stanowi blok turbiny i zasilania. Drugi człon wyposażony jest w zbiornik gazu.

#kolej #pociagi #transport #ciekawostki #technologia

pokaż spoiler #technika #pkpcargo #maszynyboners #pkp #pociagiboners #innowacje