W 1984 r. BNP (Banque…

W 1984 r. BNP (Banque Nationale de Paris) zaoferował swoim klientom profesjonalnym, a następnie klientom indywidualnym interaktywną usługę Teleservice B. Usługa ta pozwoliła im zarządzać przepływami pieniężnymi w czasie rzeczywistym. Minitel (urządzenie z obrazka) pozwolił BNP zabezpieczyć lojalność klientów i poprawić jakość obsługi w swoich oddziałach, które nie musiały już zajmować się kolejkami, ponieważ klienci mogli skonsultować się z bankiem z domu. Dzięki 3616 BNPTEL (model tego urządzenia) zapotrzebowanie klientów na szybkość i wydajność zostało spełnione. W 1994 r. BNP zaoferował swoim klientom indywidualnym możliwość subskrypcji Panoramy, usługi dostępnej przez Minitel lub telefon. Mogli bezpośrednio zarządzać swoimi rachunkami, sprawdzać swoje aktywa, składać zlecenia giełdowe i nadążać za rozwojem sytuacji gospodarczej z domu. Klienci przyjęli Minitel na dużą skalę. Jest rok 1984 – wkrótce Internet przejmie kontrolę. Ale zdalna bankowość już się narodziła.

Źródło

#ciekawostki #technologia #komputery #retrocomputing